Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
(2003 έως σήμερα)
Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών
- Εισαγωγή στην Αιγυπτιακή Αρχαιολογία (Introduction to Egyptian Archaeology)
- Αιγυπτιακή Αρχαιολογία Ι: Τοπογραφία - Αρχιτεκτονική (Egyptian Archaeology I: Topography - Architecture)
- Αιγυπτιακή Αρχαιολογία ΙΙ: Κοινωνικές και Θρησκευτικές Δομές (Egyptian Archaeology II: Social and Religious Structure)
- Αιγυπτιακή Αρχαιολογία Ι: τα Μεγάλα Βασίλεια (Egyptian Archaeology I: from the Old to New Kingdoms)
- Αιγυπτιακή Αρχαιολογία ΙΙ: Ύστερη και Ελληνορωμαϊκή Περίοδος (Egyptian Archaeology II: Late and Greco-Roman Periods)
- Αιγυπτιακά Ιερογλυφικά (Middle Egyptian)
- Αρχαία Αιγυπτιακή Γραμματεία (Ancient Egyptian Literature)
- Αρχαιολογία της Εγγύς Ανατολής (Near-eastern Archaeology)
- Αρχαιολογία της Μεσοποταμίας (Archaeology of Mesopotamia)
- Συστήματα Γραφής της ΝΑ Μεσογείου (Writing Systems of SE Meditarranean) [με Ε. Καραντζόλα]
PAIDEIA Study Abroad Programme - University of the Aegean and University of Connecticut (2010 έως σήμερα)
- History of the Ancient Eastern Mediterranean
- Minoan and Mycenean History and Archaeology
- History and Archaeology of Ancient Greece
Πρόγραμμα Erasmus, Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
- Αναπληρωτής τμηματικός υπεύθυνος (2011 έως σήμερα)
- Τμηματικός υπεύθυνος (2008-2011)
- Υπεύθυνος Κατεύθυνσης Αρχαιολογίας (2004-2008)
Επίβλεψη διδακτορικών διατριβών
- Γρηγόρης Κοντόπουλος (2014 έως σήμερα), The Egyptian diplomatic system in the Late Bronze Age Mediterranean beyond the terms of "brotherhood" and "equality": the Egyptian "abandonment" of power and aspects of pharaonic identity and kingship.
- Ηλέκτρα Αποστολά (2009 έως σήμερα), Υβριδικές δαιμονικές μορφές στην Αίγυπτο και τον Αιγαιακό Κόσμο κατά τον 7ο και 6ο αιώνα π.Χ. (Πρόγραμμα ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΙΙ – Ενίσχυση του ανθρώπινου ερευνητικού δυναμικού μέσω της υλοποίησης διδακτορικής έρευνας. Επιχειρησιακό πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης 2007-2013 χρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. και εθνικές πηγές)
- Παύλος Αντωνάτος (2006-2012), Ερμηνευτική των μορφών της Φαρανωικής Αιγύπτου: συμβολή στη μελέτη των ανθρωπίνων στάσεων και κινήσεων.
- Ελένη Τσάτσου (2006-2011, Η σχέση της μαγείας με τις μυστηριακές λατρείες της Ελληνορωμαϊκής Εποχής (Τμήμα Θεολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Επόπτης: Καθ. Π. Παχής).
- Ahmed Khalaf Allah Safina (2009-2010), Scenes and texts of the interior northern, southern and western walls in Esna temple in the Roman Period (Fayum University).
- Mona Gabr Abdel-Naby Hussein (2007-2008), Styles of male costumes in Egypt during the Greco-Roman period (Cairo University).
Επίβλεψη μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών
- Arianna Sarco, Κτερίσματα από την Ανατολική Μεσόγειο στους τάφους των Πρώιμων Ιστορικών Χρόνων (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, επόπτης: Καθ. Α. Μαζαράκης-Ανιάν).
- Μυρτώ Παπουτσάκη, Οι απεικονίσεις των κοσμημάτων στις τοιχογραφίες της Ύστερης Εποχής του Χαλκού (Πανεπιστήμιο Κρήτης, επόπτρια: Καθ. Ίριδα Τζαχίλη).
- Ηλέκτρα Αποστολά, Damnatio memoriae στους τάφους του Κχερούεφ και Πιουμρέ στη Θηβαϊκή νεκρόπολη (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, επόπτρια: Καθ. Ε. Μαντζουράνη).
- Αμαλία Συνοδινού, Εικονογραφία και Συμβολισμός της Γάτας στην Αίγυπτο και τη Μινωϊκή Κρήτη (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, επόπτρια: Καθ. Ε. Μαντζουράνη).
Επίβλεψη προπτυχιακών διπλωματικών εργασιών
- Σταυρούλα Παπαδάκη, Τα αρχαία Αιγυπτιακά στο γλωσσολογικό περιβάλλον της ΝΑ Μεσογείου: μια δομειολειτουργική προσέγγιση.
- Jose Javier Perez Betancourt, Θεοποίηση των Φαραώ κατά την 18η, 19η και 20η Δυναστεία.
- Αλεξία Δούκαρη, Πολιτική Ιδεολογία και φύλο στην αρχαία Αίγυπτο: οι περιπτωσιολογίες της Χατσεψούτ και Νεφερτίτης.
- Πολυχρόνης Καραθανάσης, Αποτρεπτικές τελετές στην αρχαία Αίγυπτο.
- Χριστίνα Αντωνιάδου, Θέματα χρονολόγησης της Αιγυπτιακή δυναστικής ιστορίας κατά τη 2η χιλιετία μέσα από την εξέταση συγκεκριμένων αρχαιολογικών και γραπτών πηγών.
- Γρηγόρης Κοντόπουλος, ‘Αυτή δεν είναι η Αίγυπτος': Ιστοριογραφία και Κλασικοί συγγραφείς.
- Χριστίνα Χαλκίτη, Διαρθρώνοντας τη Θρησκεία: σχέση αρχιτεκτονικής πρακτικής και θρησκευτικής ιδεολογίας στην Ελληνορωμαϊκή Αίγυπτο.
- Ευαγγελία Καψαλάκη, Οι αλλοεθνείς στην Αιγυπτιακή γραμματεία και τέχνη του Μέσου και Νέου Βασιλείου.
- Δήμητρα Δημητρίου, Κύπρος και ΝΑ Μεσόγειος κατά την Εποχή του Χαλκού: εμπόριο, διπλωματικές σχέσεις, ανταλλαγές.
- Ηρακλής Παναγιωτόπουλος, Τελετουργική διάσταση της ναϊκής εικονογραφίας και αρχιτεκτονικής: η περιπτωσιολογία των ναών του Άμμωνα-Ρα στο Καρνάκ και το Λούξορ.
- Μιχάλης Μπάρκας, Ο μάγος ως θεός: η θεϊκή μεταμόρφωση του μάγου κατά τη διάρκεια αποτρεπτικής τελετής στην αρχαία Αίγυπτο.
- Μυρτώ Παπουτσάκη, Εμπόριο και εξωτερικές σχέσεις της Αιγύπτου και Μεσοποταμίας κατά την Εποχή του Χαλκού.
- Παναγιώτης Κοντόλαιμος, Εμπόριο σφραγίδων στο Αιγαίο και την Εγγύς Ανατολή.
- Μελίνα-Καλλιόπη Κολιάδη, Αρχαιολογική και αρχαιομετρική μελέτη του ναού του Σέθου Α΄ στην Άβυδο της Αιγύπτου.
- Κωνσταντίνα Χιρμπάκη, Η αντίληψη της κόλασης σύμφωνα με την αρχαία Αιγυπτιακή ταφική κοσμοθεωρία.
- Σπυριδούλα Πανταγιά, Οικιστική αρχιτεκτονική στο Αιγαίο και τη ΝΑ Μεσόγειο: οι περιπτώσεις της Κνωσσού και Τελ ελ-Αμάρνα.
No comments:
Post a Comment